Ασφάλιση Ζωής & Μ.Ο.Α.: Γιατί οι Ασφαλιστές δεν τα Προτείνουν όσο Αξίζουν;


Η ασφάλιση ζωής και η κάλυψη Μόνιμης Ολικής Ανικανότητας (Μ.Ο.Α.) αποτελούν δύο από τα πιο κρίσιμα ασφαλιστικά προϊόντα, προσφέροντας ουσιαστική προστασία στους ασφαλισμένους και στις οικογένειές τους σε περίπτωση θανάτου ή σοβαρής ανικανότητας. Ωστόσο, παρατηρείται ότι οι ασφαλιστές συχνά δεν τα προωθούν επαρκώς. Ποιοι είναι οι λόγοι γι’ αυτό και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση;

  1. Έλλειψη Εκπαίδευσης και Γνώσεων
    Ένας σημαντικός παράγοντας είναι η έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης και πλήρους γνώσης αυτών των προϊόντων. Οι ασφαλιστές που δεν κατανοούν σε βάθος τις καλύψεις ζωής και Μ.Ο.Α. αισθάνονται ανασφάλεια να εξηγήσουν τα πλεονεκτήματα και τις λεπτομέρειες στους πελάτες τους. Χωρίς την απαιτούμενη κατανόηση, δεν είναι σε θέση να απαντήσουν αποτελεσματικά σε ερωτήσεις ή ανησυχίες, με αποτέλεσμα να αποθαρρύνονται από το να προτείνουν αυτά τα προϊόντα.
  2. Εστίαση σε Άλλα Προϊόντα
    Πολλοί ασφαλιστές προτιμούν να επικεντρώνονται σε πιο “εύκολα” ασφαλιστικά προϊόντα, όπως οι ασφαλίσεις αυτοκινήτου, κατοικίας ή υγείας, τα οποία θεωρούν ότι είναι πιο εύκολο να πωληθούν ή προσφέρουν υψηλότερες προμήθειες. Έτσι, οι ασφαλίσεις ζωής και Μ.Ο.Α. συχνά παραμερίζονται, παρά το γεγονός ότι καλύπτουν εξαιρετικά σημαντικές ανάγκες των πελατών.
  3. Παρανοήσεις Πελατών
    Οι παρανοήσεις από την πλευρά των πελατών αποτελούν έναν ακόμα παράγοντα. Πολλοί πιστεύουν ότι η ασφάλιση ζωής ή Μ.Ο.Α. είναι ακριβή, περιττή ή δεν ταιριάζει στις ανάγκες τους. Οι ασφαλιστές, γνωρίζοντας αυτές τις αντιλήψεις, συχνά αποφεύγουν να προτείνουν τις σχετικές καλύψεις, φοβούμενοι ότι οι πελάτες δεν θα ενδιαφερθούν ή δεν θα κατανοήσουν τη χρησιμότητά τους. Αυτή η αρνητική προσδοκία πολλές φορές αποθαρρύνει τις προσπάθειες πώλησης.
  4. Αμηχανία στη Συζήτηση για Θάνατο και Ανικανότητα
    Ένα άλλο σοβαρό εμπόδιο είναι η αμηχανία που προκαλείται κατά τη συζήτηση για τον θάνατο ή τη μόνιμη ολική ανικανότητα. Τέτοιου είδους θέματα δημιουργούν συναισθηματική φόρτιση και αρνητική διάθεση, όχι μόνο στους πελάτες αλλά και στους ίδιους τους ασφαλιστές. Αυτό πολλές φορές οδηγεί στην αποφυγή του θέματος και, κατ’ επέκταση, στην παραμέληση αυτών των ασφαλιστικών προϊόντων.
  5. Η Σημασία της Διερεύνησης Ασφαλιστικών Αναγκών
    Ωστόσο, όλα τα παραπάνω εμπόδια μπορούν να ξεπεραστούν με σωστή εκπαίδευση και επιμονή στη διερεύνηση των πραγματικών αναγκών του κάθε πελάτη. Η ουσιαστική κατανόηση των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών είναι ο πυρήνας της ασφαλιστικής δουλειάς. Όταν οι ασφαλιστές αφιερώνουν χρόνο να εξετάσουν προσεκτικά τις ανάγκες κάθε πελάτη ξεχωριστά, είναι σε θέση να προτείνουν λύσεις που ανταποκρίνονται στις πραγματικές απαιτήσεις και να προσφέρουν υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση.

Η συνεχής εκπαίδευση είναι το κλειδί για την επιτυχία. Οι ασφαλιστές χρειάζεται να εκπαιδεύονται συνεχώς, όχι μόνο για να κατανοούν καλύτερα τα προϊόντα ασφάλιασς ζωής και Μ.Ο.Α., αλλά και για να είναι σε θέση να επικοινωνούν με σαφήνεια τα οφέλη τους στους πελάτες. Ταυτόχρονα, η ενσυναίσθηση στις συζητήσεις που αφορούν ευαίσθητα ζητήματα, όπως ο θάνατος και η ανικανότητα, είναι απαραίτητη για να βοηθήσουν τους πελάτες να κατανοήσουν την αξία αυτών των καλύψεων.

Με τη σωστή προσέγγιση και επιμονή στη διερεύνηση των ασφαλιστικών αναγκών, η ασφάλιση ζωής και η κάλυψη Μ.Ο.Α. μπορούν να γίνουν κεντρικά προϊόντα στην προστασία των πελατών, προσφέροντάς τους την ασφάλεια και την προστασία που πραγματικά χρειάζονται.

*Δημοσιεύτηκε στις 23/9/2024 στο Next Deal