Μακρίνα Πάλλα, H ασφαλίστρια της Εθνικής, που αναδείχθηκε κορυφαία από τον ΠΣΑΣ

Συνέντευξη στο Στράτο Σιμιτζή, στο Περιοδικό Ασφαλιστική Αγορά.

Η κα Μακρίνα Πάλλα είναι μια διακεκριμένη και πολυβραβευμένη ασφαλιστική σύμβουλος της Δ/νσης Πωλήσεων του κ. Δημήτρη Αναστασίου (Επιθεώρηση Β. Καραθάνου).
Βραβεύτηκε το 2007 από τον ΠΣΑΣ ως 1η Ασφαλιστική Σύμβουλος πανελλαδικά, μεταξύ όλων των εταιριών στους Γενικούς Κλάδους, για την περίοδο 2005-2006.

Οι απαντήσεις της κας Πάλλα στα ερωτήματά μας πιστοποιούν τον επαγγελματισμό και τον ενθουσιασμό της ασφαλιστικής συμβούλου, στον τρόπο που επιτελεί το έργο της, αλλά και το βαθύ πιστεύω της στο θεσμό της ιδιωτικής
ασφάλισης.

Κυρία Πάλλα, είστε διακεκριμένη ασφαλίστρια της Εθνικής Ασφαλιστικής. Ποια είναι η φιλοσοφία σας και η πρακτική που σας οδηγούν στις διακρίσεις και τις επιτυχίες;

Μ.Π.: Η είσοδός μου στον ασφαλιστικό χώρο είναι θα έλεγα ιδιότυπη. Πρώτα γνωρίσαμε τον κ. Δημήτρη Αναστασίου, 15 χρόνια πριν, ο οποίος συζήτησε την ένταξη του Κυριάκου Βουτσαλά (συζύγου μου) στο ασφαλιστικό επάγγελμα. Η θέση μου ήταν να αφήσει οποιαδήποτε περαιτέρω έρευνα της αγοράς και να ξεκινήσει με το συγκεκριμένο άνθρωπο και την Εθνική, διότι πραγματικά μετά το ραντεβού γνωριμίας ήμουν απολύτως πεπεισμένη.
Ξεκίνησε λοιπόν, η συνεργασία του Κυριάκου το 1993 και μάλιστα σε αντίξοες συνθήκες (χωρίς δικό μας υποκ/μα, χωρίς υλικό εξοπλισμό, κ.ο.κ.) αλλά με πολύ ισχυρό όραμα.

Ξεκινήσαμε, με όπλα τη μεγάλη διάθεση από την πλευρά μας και την έντονη, πλουσιοπάροχα δοσμένη, προσφορά και υποστήριξη του διευθυντή μας, στοιχεία που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην καθιέρωσή μας στην αγορά.
Κοντά στον Κυριάκο, στα πρώτα μου βήματα, το σημαντικότερο που μου μεταλαμπάδευσε είναι ότι καθήκον μας είναι να αφουγκραζόμαστε τις αγωνίες του υποψηφίου πελάτη και πάνω στις ανάγκες του να προσαρμόζουμε τις ιδανικότερες λύσεις γι’ αυτόν.

Σε συνδυασμό με το προηγούμενο, το δικό μου πιστεύω είναι ότι πρέπει να είμαι κοντά στον πελάτη από την έναρξη έως τη λήξη του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Εφαρμόζοντας τα παραπάνω, πιστεύω ότι οδηγήθηκα, όπως αναφέρατε στο ερώτημά σας, στο δρόμο της επιτυχίας και για το λόγο αυτό οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους πελάτες μου και στους ανθρώπους που με στηρίζουν.

Η ιδιωτική ασφάλιση ως θεσμός έχει μέλλον και προοπτική; Αν ναι, πώς το συμπεραίνετε;

Μ.Π.: Εδώ νομίζω ότι η απάντηση είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντική για όλους μας. Κατά κάποιο τρόπο όλοι ξέρουμε ότι πλέον μπορούμε να προβλέπουμε το μέλλον. Έχει τελειώσει η εποχή που δεν ξέραμε τι θα συμβεί. Το οικονομικό μέλλον δεν είναι απροσδιόριστο. Είναι ξεκάθαρο και το γνωρίζουμε μέρα με τη μέρα. Βρισκόμαστε πλέον σε ένα οικονομικό ευρωπαϊκό σύστημα, που ξέρουμε ότι θα πάμε εκεί που κάποιοι άλλοι πήγαν πριν από λίγο. Δυστυχώς ή ευτυχώς, αυτό είναι μια πραγματικότητα!

Η Βουλγαρία πριν λίγα χρόνια ήταν εκεί που ήταν και τώρα προχωρά με ραγδαία βήματα και σε πολλά πράγματα μας έχει ξεπεράσει. Όλοι γνωρίζουμε πού πάμε: δεν πρόκειται αύριο να ξυπνήσουμε και τα πράγματα να είναι εντελώς διαφορετικά, ειδικά σε αυτόν τον κόσμο που ζούμε.
Οι ασφαλιστικές ανάγκες θα μεγαλώνουν, καθώς θα βελτιώνεται το βιοτικό επίπεδο του ανθρώπου. Θα μεγαλώνουν επίσης, γιατί αλλάζει ο τρόπος της ζωής και της δουλειάς.

Για παράδειγμα, πριν 10 χρόνια, σε μια σειρά από επαγγέλματα δεν υπήρχε λόγος ασφάλισης για αστική ευθύνη.
Σήμερα, υπάρχουν επαγγέλματα όπου είναι υποχρεωτική ή απαραίτητη η ασφάλιση αστικής ευθύνης. Ακόμα και ο ασφαλιστικός και χρηματοοικονομικός σύμβουλος πρέπει να είναι ασφαλισμένος για αστική ευθύνη, προκειμένου να καλυφθεί στην περίπτωση που δημιουργηθεί πρόβλημα στον πελάτη του.

Δεν υπάρχουν σήμερα μεγάλα δημόσια έργα ή και μικρότερα δημοτικά και νομαρχιακά, που να μην προβλέπουν στη συγγραφή υποχρεώσεων του κατασκευαστή την υποχρεωτική ασφάλιση του έργου. Πριν τέσσερα χρόνια, αυτό το γνωρίζαμε ήδη ότι θα συμβεί, όπως ξέρουμε σήμερα ότι σε λίγα χρόνια δεν θα μπορεί να χτιστεί μια οικοδομή και να είναι ανασφάλιστη.
Οι ασφαλιστικές ανάγκες πολλαπλασιάζονται. Φαίνεται, εξάλλου, και στους αριθμούς. Ο ασφαλιστικός τομέας στο ΑΕΠ συνεχώς μεγαλώνει. Παρόλα αυτά είμαστε ακόμα πολύ πίσω από την υπόλοιπη Ευρώπη, κι αυτό δείχνει ότι τα περιθώρια είναι μεγάλα.

Ο ρυθμός στην αγορά είναι τέτοιος που οι δουλειές των ανθρώπων που ασχολούνται με τον ασφαλιστικό χώρο θα πολλαπλασιάζονται γεωμετρικά. Ωστόσο, δεν αναπτύσσεται το ίδιο γρήγορα και η θέληση των ανθρώπων να πλαισιώσουν αυτή την αγορά και να αρχίσουν να τρέχουν. Λίγοι είναι αυτοί που μπαίνουν στην αγορά και αρχίζουν να αναπτύσσονται σοβαρά και υπεύθυνα, ώστε να μπορούν να κερδίσουν αυτά τα οφέλη.

Δεν μπορούμε, παράλληλα, να παραβλέψουμε τον έντονο προβληματισμό των πολιτών για τη λύση του ασφαλιστικού, την απαίτηση για πιο ποιοτικές παροχές στον τομέα της έγείας. Έτσι, οι ασφαλιστικές εταιρίες καλούνται να παίξουν έναν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο και χωρίς να θεωρηθεί υπερβολή έναν καθοριστικό ρόλο. Άρα, λοιπόν, θα λέγαμε ως απάντηση στην ερώτησή σας: ασφαλώς και έχει. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ.

Υποψήφιος ασφαλισμένος του «σήμερα» και του «χθες». Κάνετε μια σύγκριση.

Μ.Π.: Ερχόμενοι σε επαφή με υποψήφιους πελάτες, πριν από μια δεκαετία περίπου, συναντούσαμε ανθρώπους με λιγότερη γνώση περί ασφαλιστικών θεμάτων, με λιγότερες ανάγκες, ένα μεγάλο μέρος αυτών θεωρούσαν την ιδιωτική ασφάλιση προνόμιο των λίγων, ότι ήμαστε χρήσιμοι σε επιχειρηματίες και κυρίως ήμαστε εμείς, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι, που τους προσεγγίζαμε.

Ένα παράδειγμα αποτελεί κυρίως ο κλάδος αυτοκινήτων, για τον οποίο οι περισσότεροι έλεγαν «τι με ενδιαφέρει πού είμαι ασφαλισμένος, εφόσον πρόκειται για ζημίες που εγώ θα προκαλέσω σε άλλους».
Σήμερα, η κατάσταση έχει αλλάξει. Οι υποψήφιοι πελάτες είναι περισσότερο ενημερωμένοι, προβληματισμένοι, ανήσυχοι για το μέλλον. Επιθυμία τους είναι, αφενός, να διασφαλίσουν ό,τι έχουν δημιουργήσει και, αφετέρου, να εξασφαλίσουν από τώρα την αξιοπρεπή τους συνταξιοδότηση και ένα καλύτερο επίπεδο όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών στον τομέα της υγείας. Επίσης, λόγω δανεισμού, η σιγουριά που τους παρέχει η ιδιωτική ασφάλιση σε πιθανούς κινδύνους που απειλούν είτε τους ίδιους είτε τα περιουσιακά τους στοιχεία, τους οδηγεί στο να απευθύνονται από μόνοι τους στους ασφαλιστικούς συμβούλους.

Τέλος, οι αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά, με τις συγχωνεύσεις ασφαλιστικών εταιριών και τις ανακλήσεις αδειών, με την εφαρμογή του φιλικού διακανονισμού στον κλάδο αυτοκινήτων, έχουν κάνει τους υποψήφιους πελάτες πιο υπεύθυνους στην επιλογή της ασφαλιστικής εταιρίας που θα συνεργαστούν και του ασφαλιστικού συμβούλου που θα τους εκπροσωπήσει.

Το έμψυχο δυναμικό της ασφαλιστικής βιομηχανίας ανανεώνεται. Τι θα λέγατε στους νέους συναδέλφους, τι θα τους συνιστούσατε;

Μ.Π.: Την είσοδο στην ασφαλιστική αγορά θα την παρομοίαζα με ένα συναρπαστικό ταξίδι. Τις διακυμάνσεις στην καθημερινότητα του ασφαλιστή σπάνια τις συναντάμε σε άλλα επαγγέλματα.
Αν και για μένα η λέξη επάγγελμα στον ασφαλιστικό σύμβουλο μπαίνει σε εισαγωγικά, και αυτό γιατί δεν έχει να κάνει με την πώληση απλά ενός υλικού αγαθού, αλλά με την παροχή ουσιαστικής υποστήριξης σε μια κρίσιμη στιγμή στη ζωή των πελατών μας.

Για ανθρώπους με όραμα και διάθεση για εργασία είναι ό,τι καλύτερο μπορούν να επιλέξουν. Οι λόγοι που συντελούν σε αυτό είναι η αναβάθμιση που επήλθε λόγω της κοινοτικής οδηγίας για την απόκτηση αδείας, η μη δέσμευση κεφαλαίων, η εξέλιξη χωρίς περιορισμούς ως επαγγελματίας και, κατά συνέπεια, η οικονομική ανταπόδοση.

Στους νέους συναδέλφους θα ήθελα να συστήσω να μην απογοητεύονται, να συνεχίζουν την προσπάθεια, να επιμορφώνονται συνεχώς και, πάνω απ’ όλα, να είναι ειλικρινείς στις επαφές τους με τους υποψήφιους πελάτες. Ακολουθώντας τα παραπάνω, η επιτυχία είναι σίγουρη.
Τέλος, ως μητέρα τριών παιδιών, δεν σας κρύβω ότι το όνειρό μου είναι ο δρόμος που θα καταλήξουν επαγγελματικά να είναι αυτός της ασφαλιστικής αγοράς, διότι μπορεί να είναι από τη μία ένας δρόμος δύσκολος αλλά από την άλλη συναρπαστικός, και αν μια μάνα το λέει αυτό για τα παιδιά της, φανταστείτε πόσο πιστεύω σε αυτό και πόσο πολύ θα ήθελα να το κατανοήσουν και να το κάνουν κτήμα τους οι νέοι συνάδελφοι.

Ο κ. Δημήτρης Αναστασίου για την κα Μακρίνα Πάλλα

Η παραγωγική εξέλιξή τους (τόσο της Μακρίνας όσο και του Κυριάκου Βουτσαλά) είναι εντυπωσιακή και σταθερά ανοδική. Αποκορύφωμα αυτής της προσπάθειας είναι η βράβευση της κας Πάλλα από τον ΠΣΑΣ ως 1ης Ασφαλιστικής Συμβούλου πανελλαδικά, μεταξύ όλων των εταιριών στους Γενικούς Κλάδους, για την περίοδο 2005-2006.

Μια τέτοια διάκριση είναι βέβαιο ότι αποτελεί προϊόν μεθοδικής, σκληρής, προγραμματισμένης και ποιοτικής δουλειάς και πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους ασφαλιστές μας πανελλαδικά, και ιδιαίτερα για τις γυναίκες ασφαλίστριες, μια και η βραβευμένη συνεργάτης μου μεγαλώνει συγχρόνως, ως μητέρα, τρία παιδιά.
Την ευχαριστώ και προσωπικά, γιατί μέσω αυτής της διάκρισης κατέδειξε την ποιοτική διαχρονικά δουλειά που γίνεται στις μονάδες της Διεύθυνσής μου και ιδιαίτερα στην Επιθεώρηση του κ. Βασίλη Καραθάνου.