«Οδηγός» προς υποψήφιους ασφαλισμένους του Δημήτρη Αναστασίου

                Σε προηγούμενο άρθρο μου αναφέρθηκα στους ενεργούς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο χώρο αυτό. Κυρίαρχο πρόβλημα είναι τα έξοδα λειτουργίας με κορυφαία αυτά των εισφορών ΟΑΕΕ.

Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν πρέπει να αποτελέσει δικαιολογία για χαμηλής ή μειωμένης αξιοπιστίας παροχές προς τους υποψήφιους πελάτες διότι απλά πίσω από το πρόσχημα των πολλών εξόδων  κρύβονται με αυξητικές τάσεις το τελευταίο διάστημα αρκετοί «μαύροι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές». Αυτό είναι ένα γεγονός το οποίο μπορεί να δικαιολογηθεί εύκολα από τους περισσότερους εξαιτίας της διάλυσής μας ως κράτος, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει αποδεκτό η να χρησιμοποιηθεί ως θέσφατο από κανέναν. Πολλές φορές στο παρελθόν αναγκαστήκαμε εμείς οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες.
Οι καταναλωτές έχουν τραυματιστεί από περίεργες και αντιεπαγγελματικές συμπεριφορές «επαγγελματιών» οι οποίο στο παρελθόν άσκησαν μεγάλη πίεση για να τους ασφαλίσουν και τους οποίους δεν είδαν ποτέ ξανά. Αρκετοί πελάτες την ώρα της ανάγκης (του νοσοκομείου ή της εμπλοκής τους σε κάποιο ατύχημα)καθοδηγήθηκαν αδιάφορα, ή ακόμη χειρότερα, λανθασμένα από διάφορους άσχετους και περαστικούς από  το χώρο. Νοιώθοντας λοιπόν ευθύνη ως μέλος της κοινωνίας των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών αλλά και ως μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου μας θα ήθελα σήμερα να σας επισημάνω κάποιες  στοιχειώδεις οδηγίες προς τους υποψήφιους πελάτες.

1ον Μη δέχεστε υπηρεσίες από ανθρώπους που δεν είναι πιστοποιημένοι!:

Πριν ξεκινήσετε την οποιαδήποτε συζήτηση θα πρέπει να ζητήσετε την επαγγελματική άδεια του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή που βρίσκεται απέναντί σας, την οποία έχει είτε στη μορφή κάποιας ταυτότητας είτε στη μορφή επίσημου εγγράφου του εκάστοτε Επαγγελματικού Επιμελητηρίου.

Μπορεί να σας ακούγεται περίεργο και παράξενο, σκεφτείτε  όμως ότι σε αυτόν θα εναποθέσετε την ασφάλιση των σημαντικότερων «πραγμάτων» στη ζωή σας, θέματα υγείας δικά σας και των αγαπημένων σας, την ασφάλιση της επιχείρησής σας κ.ο.κ. Αυτό το απλό αίτημα από την πλευρά σας δεν θα παρεξηγηθεί από κανέναν σοβαρό επαγγελματία,  αλλά το αντίθετο θα εκτιμηθεί ως γνώση από την πλευρά σας.

2ον  Να είστε ειλικρινείς…

Στο χέρι σας είναι να δείτε πώς και πόσο επικοινωνείτε με τον άνθρωπο  αυτό, πόσο ειλικρινής είναι και πόσο βαθιά γνωρίζει το αντικείμενο και, φυσικά, πόσο ενδιαφέρεται για τα δικά σας συμφέροντα.

Πολύ σημαντική διαδικασία θα πρέπει να θεωρείται το κομμάτι αυτό που στη γλώσσα μας ονομάζεται «διερεύνηση ασφαλιστικών αναγκών» και το οποίο αποτελείται από αρκετές ερωτήσεις από την πλευρά του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή με σκοπό να κατανοήσει πλήρως τις δικές σας ανάγκες και αγωνίες. Ας έχουμε στο νου ότι ένα σωστά ορισμένο πρόβλημα είναι ήδη λυμένο κατά το ήμισυ!

Σκεφθείτε πόσο σοβαρά αντιλαμβάνεται η πολιτεία το ρόλο μας που από το 2005 καθιερώθηκαν ειδικές εξετάσεις πιστοποίησης. Για την εγγραφή μας στο επαγγελματικό επιμελητήριο είμαστε υποχρεωμένοι, πέραν του συγκεκριμένου πιστοποιητικού, να δηλώνουμε το ειδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης για την εξασφάλισή μας από τυχόν λάθη και παραλείψεις μας κατά την άσκηση της επαγγελματικής μας δραστηριότητας. Σήμερα κάθε πιστοποιημένος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής διαθέτει ένα τέτοιο συμβόλαιο με ασφαλιζόμενο κεφάλαιο που φτάνει τα 1.700.000€ κατ’ έτος.

3ον  Να ζητάτε πάντα το πληροφοριακό έντυπο ενημέρωσης…

Με βάση την σχετική οδηγία της Τράπεζας της Ελλάδοςο ασφαλιστικός σας σύμβουλος, θα πρέπει να σας παραδίδει συμπληρωμένο από τον ίδιο ένα έντυπο με τις παροχές του προγράμματος στο οποίο τελικά καταλήξατε. Αυτό βοηθάει στο να μπορείτε να συγκρίνετε αυτά που είπατε κατά τη διάρκεια της συμφωνίας σας με το συμβόλαιο που θα σας φέρει. Εννοείται ότι τα δύο έντυπα θα πρέπει μεταξύ τους να συμφωνούν.

4ον  Εντοπίστε την ποιότητα!:

Με ευκολία μπορεί κάποιος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να προτείνει τη διακοπή ενός παλιού σας συμβολαίου προτείνοντας ένα «καλύτερο» καινούριο, το δικό του καινούριο.  Οι άνευ ουσίας κατηγορίες και η «μείωση» του παλιού σας ασφαλιστή, δεν αποτελούν σημάδια ενός επαγγελματία που ενδιαφέρεται για το συμφέρον του πελάτη του,  αλλά μαρτυρούν κάποιον που ενδιαφέρεται μόνο για το δικό του όφελος χωρίς ίχνος επαγγελματικής Δεοντολογίας.

5ον Γνωρίστε τι αγοράζετε:

Μην αγοράζετε δίχως σκέψη. Δεν είναι σωστό να λέτε στον ασφαλιστικό σας σύμβουλο «κάνε το φθηνότερο» δίχως ιδιαίτερη σκέψη διότι έτσι δεν βοηθάτε στη δημιουργία ποιότητας και σοβαρής υπηρεσίας στο μέλλον.

6ον Απαντήστε με ειλικρίνεια στις ερωτήσεις, ιδιαίτερα σε θέματα υγείας που αφορούν τις ασφαλίσεις Ζωής. Η αποφυγή ή η απόκρυψη μπορούν να δημιουργήσουν πολύ σοβαρές και δυσάρεστες καταστάσεις στο μέλλον.

7ον Μην υπογράφετε κάτι που δεν διαβάσατε ούτε τα βασικά!!….

Καταλαβαίνω ότι το συγκεκριμένο άρθρο θα ενοχλήσει ορισμένους ανθρώπους που κρύβονται πίσω από την επαγγελματική πιστοποίηση κάποιων διαμεσολαβητών. Στόχος μου είναι, όμως, η διασφάλιση των συμφερόντων των υποψηφίων πελατών και κατ’ επέκταση η διασφάλιση των επαγγελματιών του χώρου μας. Ούτως ή άλλως τα έσοδα ενός ασφαλιστικού διαμεσολαβητή που δουλεύει στο όνομα κάποιου άλλου φορολογούνται κανονικά, και ίσως περισσότερο αφού αθροίζονται σε κάποιον άλλον διαμεσολαβητή. Εκείνο που αποφεύγει είναι οι υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΑΕΕ.

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο πρότεινα σε προηγούμενο άρθρο μου την απαλλαγή πληρωμής τους για το πρώτο τουλάχιστον έτος εργασιών των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Εναλλακτικά, θα βοηθούσε μια χαμηλότερη κατηγορία ασφάλισης (καλύπτοντας τους μόνο στα απολύτως αναγκαία) με στόχο να ορθοποδήσουν οικονομικά και, φυσικά, στη συνέχεια να αναλάβουν και αυτοί πλήρως όλες τις υποχρεώσεις τους.

Αγαπητοί πελάτες, μία λαϊκή ρήση μας λέει ότι πίσω από κάθε κρίση κρύβεται μια ευκαιρία. Κατά τη γνώμη μου τώρα είναι ο κατάλληλος χρόνος για να διαμορφώσουμε μια καινούργια ειλικρινή και ουσιαστική σχέση που θα αντέξει λόγω ποιότητας στο μέλλον.

Θα πρέπει να  κάνετε σωστές και λογικές επιλογές χωρίς να υποκύπτετε στην πίεση κανενός, και ιδίως οργανισμών που σας «παρέχουν» και άλλες υπηρεσίες, όπως Τράπεζες & Αυτοκινητοβιομηχανίες, και χωρίς να θεωρείτε αυτονόητο το ενδιαφέρον όλων αυτών (πιστοποιημένων ή μη). Εάν οι ίδιοι ορίσετε τις προϋποθέσεις της ποιοτικής επικοινωνίας, τότε σίγουρο είναι ότι η αγορά μας θα γίνει καλύτερη.